آيا مصرف قارچ گانودرما فايده اي هم دارد ؟

۶۲ بازديد

قارچ گانودرما لوسيدوم يا قارچ جان افزا از انواع قارچ هاي خوراكي يك ساله فوق العاده پرخاصيت از تيره تابان پوستان است كه طي قرن هاي طولاني در طب سنتي چيني از ميوه و ريشه ي آن براي درمان انواع دردها و بيماري ها استفاده شده است.قارچ گانودرما براي درمان سرطان، ام اس، ديابت و لاغري به شهرت رسيده و براي زيبايي و سلامت پوست و مو عالي است.
در ادامه قصد داريم شما را با عالي ترين خواص قارچ گانودرما كه شايد تاكنون نشنيده باشيد و طريقه مصرف آن آشنا كنيم؛ با دلگرم همراه باشيد.
خواص قارچ گانودرما براي پوست و مو1. آكنه و جوش صورت
قارچ گانودرما لوسيدوم به دليل خواص ضد عفوني كننده و ضد التهابي كه دارد براي پيشگيري و درمان آكنه و جوش صورت مفيد مي باشد.همچنين قارچ گانودرما به سم زدايي و پاك سازي بدن به سلامت پوست و درمان آكنه و جوش صورت كمك مي كند.



قارچ گانودرما براي سلامتي مفيد بوده و تاكنون گزارشي درباره ي عوارض جانبي و مضرات آن منتشر نشده اما اگر با مصرف قارچ گانودرما دچار خشكي دهان، خارش گلو، سرگيجه، خارش، آبريزش و خونريزيي بيني، سو هاضمه و معده در، مدفوع خوني يا بثورات پوستي شديد، مصرف آن را قطع كرده و به پزشك مراجعه كنيد.اگر شما از دارو هاي كاهش دهنده ي فشار خون و رقيق كننده هاي خون استفاده مي كنيد بهتر است در مصرف قارچ گانودرما احتياط كنيد چون مي تواند فشار خون و خطر خونريزي را افزايش دهدقارچ گانودرما ممكن است در افراد مبتلا به زخم معده باعث خونريزي معده شودجنين، زنان باردار و زنان شيرده
توصيه مي شود كه زنان در دوران بارداري و شيردهي بهتر است از مصرف قارچ گانودرما اجتناب كنند چون هنوز مطالعات دقيقي از اثرات اين قارچ بر روي جنين، زنان باردار و زنان شيرده صورت نگرفته است.
نحوه پرورش قارچ گانودرما
قارچ گانودرما بيشتر بر روي چوب هاي پوسيده ي درختان جنگلي رشد مي كند، اما پيدا كردن اين نوع قارچ بسيار سخت و دشوار است به همين دليل آن ها را به صورت پرورشي توليد و عرضه مي كنند.
آيا مصرف قارچ گانودرما فايده اي هم دارد ؟


2. پسوريازيس
قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي آنتي اكسيدان هايي كه دارد با تقويت سيستم ايمني بدن به درمان بيماري خود ايمني پسوريازيس كمك مي كند.قارچ گانودرما به دليل خواص ضد التهابي كه دارد براي درمان خشكي پوست و خارش ناشي از پسوريازيس مفيد است.
3. جوان سازي پوست صورت
مقادير بالاي آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي موجود در قارچ گانودرما با افزايش گردش خون به كاهش چين و چروك پوست و جوان سازي پوست صورت كمك مي كند.
4. تقويت و افزايش رشد مو
قارچ گانودرما به دليل خواص ضد التهابي كه دارد باعث بهبود گردش خون در بدن شده و با تقويت فوليكول هاي مو به تقويت و افزايش رشد موي سر كمك مي كند.همچنين قارچ گانودرما با افزايش گردش خون در پوست سر از سفيدي زودرس مو ها جلوگيري مي كند.



9. ويتيليگو يا پيسي
قارچ گانودرما با تقويت سيستم ايمني بدن براي پيشگيري و درمان بيماري بيماري ويتيليگو (پيسي يا برص) مفيد مي باشد.
10. تيروئيد
مقادير قابل توجه آنتي اكسيدان ها و ويتامين D موجود در قارچ گانودرما به بهبود عملكرد غده ي تيروئيد كمك كرده و خطر ابتلا به كم كاري با پر كاري تيروئيد را كاهش مي دهد.
11. ميگرن
يك تحقيق نشان داده كه كمبود اكسيژن در مغز مي تواند باعث بروز ميگرن شود، محققان مي گويند كه قارچ گانودرما به دليل خواص ضد التهابي كه دارد با افزايش اكسيژن رساني به مغز براي پيشگيري و درمان سردرد شديد ميگرني مفيد مي باشد.
12. ايدز
قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي تري ترپن هاي موجود در آن داراي خواص ضد ويروسي، ضد باكتري و ضد قارچي قوي بوده و با از بين بردن ويروس HIV براي پيشگيري و درمان ايدز مفيد مي باشد.
13. سرطان
قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي بتاگلوكان و آنتي اكسيدان ها (پلي ساكاريد ها و پلي ترپنوئيد ها) كه دارد باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و با افزايش تعداد گلبول هاي سفيد خون براي پيشگيري و درمان انواع سرطان مفيد مي باشد؛يك مطالعه بر روي زنان مبتلا به سرطان پستان نشان داده افرادي كه قارچ گانودرما مصرف كرده بودند تا 59 درصد بيشتر شانس بهبودي پيدا كردند.


5. درمان ريزش مو
استرس و راديكال هاي آزاد دو دليل اصلي ريزش مو هستند، قارچ گانودرما غني از آنتي اكسيدان هاست كه راديكال هاي آزاد را از بين برده و با درمان استرس به درمان ريزش مو كمك مي كند.
فوايد دارويي و درماني قارچ گانودرما براي بدن6. مالتيپل اسكلروزيس يا ام اس
ام اس يا مالتيپل اسكلروزيس يكي از بيماري هاي خود ايمني است، قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي پلي ساكاريد هايي كه دارد باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و خطر ابتلا به ام اس را كاهش داده و به درمان علائم ام اس كمك مي كند.
7. ديابت و قند خون
مطالعات متعدد نشان داده كه تركيبات موجود در قارچ گانودرما مي تواند قند خون را در افراد مبتلا به ديابت كاهش دهد، اما نمي تواند تاثيري بر روي قند خون ناشتا داشته باشد.يك تحقيق نشان داده كه مصرف قارچ گانودرما به مدت 12 هفته با افزايش هوموگلوبين خون عوارض جانبي ديابت نوع دو را كاهش مي دهد.پلي ساكاريد هاي موجود در قارچ گانودرما با افزايش سطح انسولين به تنظيم قند خون در بدن كمك مي كنند.
8. لاغري و كاهش وزن
تحقيقات نشان داده كه قارچ گانودرما حاوي مواد فعالي است كه با افزايش متابوليسم و افزايش سوخت و ساز بدن به لاغري و كاهش وزن كمك مي كند.علاوه بر اين مقادير بالاي پلي ساكاريد هاي موجود در قارچ گانودرما باعث سم زدايي و پاك سازي بدن شده و با بهبود هضم غذا باعث لاغري و كاهش و وزن افراد مي شود.




گفته شده كه قارچ گانودرما با اثر بر روي ترشح هورمون تستوسترون باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي شود.برخي تحقيقات نشان داده كه مصرف قارچ گانودرما به مدت يك سال تعداد و اندازه تومور روده بزرگ را كاهش مي دهد.تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه مصرف قارچ گانودرما تومورهاي ريه را كاهش نمي دهد اما با تقويت سيستم ايمني بدن، كيفيت زندگي در افراد مبتلا به سرطان ريه را بهبود مي بخشد.تحقيقات در بيماران سرطاني نشان مي دهد كه قارچ گانودرما مي تواند براي كاهش عوارض جانبي شيمي درماني مانند ضعف سيستم ايمني بدن و تهوع مفيد باشد.
14. استرس، اضطراب و افسردگي
تحقيقات در ژاپن نشان مي دهد كه مقادير بالاي آنتي اكسيدان ها و تركيبات ضد التهابي موجود در قارچ گانودرما با افزايش ترشح هورمون هاي شادي آور و بهبود عملكرد مغز به درمان استرس، اضطراب و افسردگي كمك مي كند.همچنين قارچ گانودرما براي درمان بي خوابي، خستگي و افزايش انرژي بدن هم مفيد مي باشد.
15. كلسترول خون و قلب
يك مطالعه نشان داده كه مصرف قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي گانودريك اسيد موجود در آن به كاهش تري گليسيريد و كلسترول بالاي خون كمك كرده و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي، سكته قلبي و آترواسكلروزيس را كاهش مي دهد.كلسترول بالاي خون، گاهي اوقات ناشي از اختلالات تيروئيد و يا استرس شديد باشد. تحقيقات نشان داده كه قارچ گانودرما به تعادل هورمون ها در بدن كمك كرده و به تقويت سيستم قلبي عروقي كمك مي كند.


طبع قارچ گانودرماطبيعت قارچ گانودرما سرد و تر است. قارچ گانودرما لوسيدوم حاوي بيش از 400 ماده ي مغذي مختلف از جمله بتا گلوكان، استرول هاي گياهي، پلي ساكاريد و تري ترپن ها، پتاسيم، فسفر، كلسيم، ويتامين A، ويتامين هاي B، ويتامين C، ويتامين D و ويتامين E مي باشد.
طريقه مصرف قارچ گانودرمابه گفته برخي از كارشناسان بهترين روش مصرف قارچ گانودرما به صورت چاي و دمنوش، هر روز صبح ناشتا و با معده خالي مي باشد.با وجود اينكه قارچ گانودرما خوراكي است، اما به دليل مزه ي تلخي كه دارد بيشتر به صورت خشك شده، پودر، تنتور و چاي استفاده مي شود.در طب سنتي چيني قارچ گانودرما را به طور كامل خشك كرده و سپس به قطعات كوچك خرد مي كنند و از آن براي تهيه سوپ، قهوه و دمنوش قارچ گانودرما استفاده مي كنند.نكته اي كه بهتر است فراموش كنيد اينكه حتما از قارچ گانودرما ارگانيك و تا حد امكان از نوع ژاپني آن استفاده كنيد.طرز تهيه دمنوش قارچ گانودرما


16. فشار خون
مقادير بالاي تري ترپن هاي موجود در قارچ گانودرما باعث كاهش التهاب در رگ هاي خون و شريان ها شده و به كاهش فشار خون بالا كمك مي كند.محققان مي گويند كه مصرف قارچ گانودرما به مدت 2 هفته باعث كاهش قابل ملاحظه اي در فشار خون بالا مي شود.
17. آلرژي و آسم
تري ترپن هاي موجود در قارچ گانودرما داراي خواص ضد آلرژي بوده و با تقويت سيستم ايمني بدن به عنوان يك درمان طبيعي براي حساسيت، آلرژي و آسم در نظر گرفته مي شود.علاوه بر اين پلي ساكاريد هاي موجود در قارچ گانودرما توانايي آنتي بادي ها براي مبارزه با باكتري ها و ويروس هايي كه باعث واكنش هاي آلرژيك مي شوند را بهبود مي بخشند.
18. كبد
يك مطالعه در سال 2013 نشان مي دهد كه قارچ گانودرما به دليل مقادير بالاي آنتي اكسيدان ها باعث سم زدايي و پاك سازي كبد شده و خطر ابتلا به بيماري هاي كبد مانند هپاتيت B، كبد چرب و سيروز كبدي ناشي از نوشيدن الكل را كاهش مي دهد.
19. عفونت ادراري
قارچ گانودرما به دليل خواص ضد باكتريايي قوي كه دارد براي سم زدايي و پاك سازي مثانه و دستگاه ادراري مفيد بوده و عفونت ادراري را درمان مي كند.
20. روماتيسم و آرتروز
گانودرما داراي خواص ضد التهابي است كه تورم و درد ناشي از روماتيسم و آرتروز را كاهش مي دهد.



1-2 تكه بزرگ قارچ گانودرما خشك شده را با يك تكه شيرين بيان (براي رفع تلخي دمنوش قارچ گانودرما) برداريد و در يك قوري آب جوش بيندازيد، بگذاريد حداقل 15 دقيقه بجوشد (مي توانيد بين 1 تا 3 ساعت هم آن را بجوشانيد)، از روي اجاق برداريد و بگذاريد سرد شود و سپس بنوشيد.قوري شما بهتر از از جنس استيل مرغوب و يا چيني باشد.
مقدار مصرف قارچ گانودرما
مقدار مصرف قارچ گانودرما با توجه به سن، جنس و سلامتي بدن مشخص مي شود؛اگر از قارچ گانودرماي تازه استفاده مي كنيد تنها مجاز به مصرف 25 تا 100 گرم در روز هستيد.براي استفاده از قارچ خشك شده اين مقدار 10 برابر كاهش يافته و تنها مي توانيد 2.5 تا 10 گرم در روز استفاده كنيد.عوارض و مضرات قارچ گانودرما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.