16 خاصيت باور نكردني كتيرا در درمان بيماري ها

۶۴ بازديد

گياه كتيرا بوته‌اي شكل، تيغ‌دار و كوتاه قد است و بيشترين حجم آن در مناطق پر شيب و كوهستاني مانند آسياي مركزي پيدا شده كه نشان مي‌دهد بومي اين مناطق است.

كتيرا ترشحات صمغي خشك شده حاصل از چندين گونهٔ گياه گون است. گونه‌هاي مولد كتيراي گون گياهان كوچكي ارتفاع يك متر و بومي آسياي صغير، ايران، سوريه و يونان هستند. ايران بزرگترين صادركننده كتيرا در جهان مي‌باشد.
كتيراي خوب ماده‌اي است كه از شاخه‌هاي قديمي گياه به دست مي‌آيد. نوع ورقه اي و بيرنگ آن، بهترين، مرغوب‌ترين و گرانترين محصول كتيرا است.
توجه داشته باشيد، ژل تهيه شده از كتيرا و آب ممكن است پس از مدتي خراب شود، بنابراين بهتر است آن را دور از گرما نگهداري كرده و همواره در زمان مصرف به صورت تازه تهيه كنيد.


ضد مو خوره و شفاف كننده و حالت دهنده مو از خواص كتيراگياه كتيرا ضد مو خوره و شفاف كننده و حالت دهنده مو است. با استفاده از كتيرا مي توانيد مو خوره ي موهايتان را برطرف كنيد و به طور طبيعي موهايي شفاف و خوش حالت داشته باشيد.
ساير خواص كتيرا و كاربردهاي آنكتيرا به عنوان يك ماده دارويي، نقش تعيين كننده‌اي در ساخت دارو و مواد پزشكي دارد. اين ماده در صنعت داروسازي به مصارف تهيه موسيلاژ، گرد كتيرا و همچنين تهيه قرص‌هاي مختلف مي‌رسد.
از آنجايي كه كتيرا خاصيت دارويي دارد، به عنوان امولسيون دهنده براي معلق نگه داشتن گردهاي دارويي غير محلول در آب به كار مي‌رود. كتيرا ممكن است به فراورده هاي دارويي افزايش دهنده حجم نيز اضافه شود.
از ديگر خواص كتيرا مصرف به عنوان نرم كننده و تسكين دهنده در فراورده هاي آرايشي و بهداشتي است. از كيترا به عنوان سوسپانسيون كننده، امولسيون كننده و به هم چسباننده در صنايع دارويي استفاده مي‌شود.
16 خاصيت باور نكردني كتيرا در درمان بيماري ها


همه ما در مورد خواص كتيرا براي مو و پوست شنيده‌ايم؛ ولي خوردن اين ماده شگفت انگيز هم فوايد زيادي براي سلامتي دارد. آنچه به نام كتيرا بسيار طرفدار دارد در واقع شيره گياهي به همين نام يعني كتيرا است.
ايران يكي از مناطق مشهور براي توليد صمغ كتيرا است و در واقع به عنوان بزرگ‌ترين توليد كننده آن شناخته مي‌شود. صمغ كتيرا چسبنده، بدون بو و بدون مزه و محلول در آب است كه آن را از شيره گياه تهيه و خشك مي‌كنند.
خواص كتيرا زياد است و تنها به مصارف خانگي محدود نمي‌شود و شركت‌هاي بسياري هم به دليل خواص ويژه و مؤثر آن اقدام به توليد محصولات مختلفي از صمغ كتيرا كرده‌اند.
16 خاصيت باورنكردني كتيرا در درمان بيماري هاخواص كتيرا



درمان سرماخوردگي يكي ديگر از خواص كتيرااز كتيرا در فراورده‌هاي دارويي سرماخوردگي، به عنوان عامل نرم كننده و ضد سرفه استفاده مي‌شود.
تنظيم ضربان قلب يكي از خواص كتيراكتيرا در تنظيم ضربان قلب نقش بسزايي دارد.
درمان عفونت لثه و دندان يكي ديگر از خواص كتيراكتيرا به دليل داشتن خاصيت چسبندگي در محصولات چسب دندان استفاده مي‌شود. باز كردن محل عفونت در لثه، جذب و درمان عفونت دندان از خواص كتيرا است.
مهار رشد تومور يكي از خواص كتيراپژوهش‌ها در مورد خواص گون و كتيرا نشان مي‌دهد كه اين گياه دارويي مي‌تواند سلول‌هاي ايمني را از حالت استراحت به اوج فعاليت سوق دهد. كتيرا توانايي مهار رشد تومور را دارد.
درمان لاغري و افزايش قواي بدن يكي ديگر از خواص كتيرامصرف كتيرا به همراه بادام شيرين، نشاسته و شكر براي درمان لاغري و افزايش قواي بدن مفيد است.
درمان گرمازدگي يكي ديگر از خواص كتيرابراي گرمازدگي به عنوان يك خنك‌كننده حرفه‌اي عمل مي‌كند و دماي بدن را كاهش مي‌دهد. همچنين اين ماده آبريزش بيني كودكان در فصل گرم تابستان را نيز كنترل مي‌كند.

درمان شوره يكي از خواص كتيرايكي از مهم‌ترين خواص كتيرا استفاده از آن به عنوان يك شوينده طبيعي و گياهي براي موهاست. كتيرا به حالت دادن و نرم كردن موي سر و درمان شوره كمك مي‌كند.
افزايش ميل جنسي يكي ديگر از خواص كتيراصمغ كتيرا يكي از بهترين درمان‌ها براي افزايش ميل جنسي آقايان است. اين گياه يك داروي مقوي براي مشكلات جنسي محسوب مي‌شود و يك روش طبيعي براي درمان هر گونه مشكلات جنسي آقايان مؤثر است.
كمك به هضم غذا يكي از خواص كتيراكتيرا به هضم بهتر غذا كمك مي‌كند و در كنترل اسهال مفيد است. كتيرا مي‌تواند مقدار زيادي آب جذب و از خروج آب بدن جلوگيري كند.
بزرگ شدن سايز سينه يكي از خواص كتيراكتيرا تأثير به سزايي در بزرگ شدن سايز سينه دارد. مصرف دوز مشخصي از كتيرا به صورت روزانه به افزايش سايز سينه در زنان كمك مي‌كند.
تقويت مغز استخوان‌هاي بدن يكي ديگر از خواص كتيراخواص كتيرا در طب سنتي چيني در تقويت مغز استخوان‌هاي بدن خلاصه مي‌شود. مصرف كتيرا بدن انسان را از عوامل بيماري‌زا محافظت مي‌كند.
درمان قوي براي يبوست يكي از خواص كتيراكتيرا به دليل خواص ملين بودن، يك درمان قوي براي يبوست به شمار مي‌رود.
درمان بيماري قند يكي ديگر از خواص كتيراكمك به درمان بيماري قند و نفريت از ديگر خواص كتيرا در طب سنتي است.
كاهش خونريزي شديد در زمان قاعدگي يكي از خواص كتيرامادراني كه بعد از زايمان دچار ضعف و ناتواني شده‌اند، مي‌توانند با استفاده از خواص كتيرا قدرت بدني خود را كسب كنند و بتوانند با چالش‌هاي مادر شدن كنار بيايند. قيمت كاشت مو Sut اين ماده به كاهش خونريزي شديد در زمان قاعدگي نيز كمك مي‌كند. در طول دوره شيردهي با تجويز پزشك مصرف كنيد.



در فصل تابستان يك نوشيدني حاوي كتيرا مي‌تواند شما را از گرمازدگي نجات دهد. كمي آب به صمغ خشك آن اضافه كنيد و بعد از نرم شدن آن، يك نوشيدني با كتيرا تهيه كنيد.

درمان بي‌اختياري ادرار يكي از خواص كتيراصمغ كتيرا يك روش بسيار مؤثر براي درمان بي‌اختياري ادرار است. همچنين اين ماده به آرام شدن ماهيچه‌هاي ادراري كمك مي‌كند تا از التهاب دستگاه ادرار و سنگ مثانه جلوگيري كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.