15 خاصيت دارويي درماني درخت عَرعَر (آيلان)

۷۵ بازديد

پنجاه گرم از تازه آن و يا ۱۰۰گرم از خشك آن را در يك ليتر آب جوش به مدت بيست دقيقه دم كنيد، بعد آب صاف كرده آن را با قند شيرين سازيد و براي دفع بوي آن كمي اسانس بهار نارنج به آن اضافه كرده و هر صبح و شب يك قاشق مرباخوري بخوريد. سرفه را تسكين مي دهد، براي رفع ناراحتي هاي گوارشي و روده اي مفيد است.

11. درمان احتلام (ريخته شدن مني در خواب)جهت درمان احتلام (ريخته شدن آب مني) از دمكرده پوست ريشه درخت عرعر صبح و شب يك قاشق مرباخوري به مدت 8 روز ميل كنند.
12. درمان ورم مثانهبه خاطر مدر بودن آن جهت ورم مثانه و سنگ‌هاي ادراري مورد استفاده قرار مي گيرد.
13.درمان عادت ماهانهجهت درمان عادت ماهانه دردناك 5 روز به عادت مانده روزي 2 قاشق سوپخوري از دمكرده ريشه اين گياه بنوشند.
14. درمان بيماري نقرسجهت بيماري نقرس و رماتيسم نيز مفيد مي باشد.
15.درمان سنگ صفراويجهت سنگ صفراوي از دمكرده ريشه اين گياه مي توان استفاده كرد.
15 خاصيت دارويي درماني درخت عَرعَر (آيلان)


2 .درمان گياهي بواسيربراي قطع ديسانتري استفاده مي شود، ضدسرفه است، قاعده آور ميباشد، براي معالجه بواسير تجويز مي شود.
3. درمان گياهي اسهال خونيپنجاه گرم تازه و يا ۱۰۰گرم خشك آن را در يك ليتر آب جوش به مدت بيست دقيقه دم كنيد بعد آب آن را صاف و با قند شيرين سازيد، براي بوي آن كمي اسانس بهار نارنج به آن اضافه كرده و هر روز صبح و عصر هر بار يك قاشق مرباخوري از آن را ميل كنيد. قابض و خنك كننده است، براي معالجه اسهال خوني و قطع خونريزي و احتلام غيرارادي نافع مي باشد، عروق را باز مي كند.
4.درمان گياهي تب هاي مزمنچهل روز هر روز سه مثقال نيم كوب شده آن را بجوشانيد و آب صاف كرده آن را بنوشيد. تب هاي كهنه و مزمن را قطع ميكند.


9. درمان ورم پروستاتكساني كه ورم پروستات دارند از دمكرده پوست ريشه درخت عرعر به مدت 7 روز صبح و عصر يك قاشق مرباخوري بنوشند.
10.درمان ناراحتي هاي گوارشيجهت سوء هاضمه و ناراحتي هاي گوارشي و روده‌ اي از دمكرده پوست ريشه درخت عرعر صبح و شب يك قاشق مرباخوري ميل كنند.

5.درمان گياهي انگلآن را در آب بخيسانيد، بعد با فشار آب مغز ريشه را كشيده ويك قاشق مرباخوري از آن را بخوريد. براي قطع اسهال و دفع كرم كدو مفيد مي باشد.
6.درمان گياهي تاولشستشو با آب جوشانده آن براي پاك كردن زخمهاي انگلي با خارش، جرب و تاول ها مفيد است. جهت زخم هاي انگلي پا كه توأم با خارش مي‌باشند با جوشانده برگ هاي اين درخت پاها را بشويند.
7.دفع كرم كدوجهت دفع كرم كدو 5 گرم پوست ريشه اين گياه را در 150 سي سي آب جوش 20 دقيقه دم‌كرده به مدت 8 روز صبح و شب يك قاشق سوپخوري و روز هشتم يك مسهل روغن ميل كنند (مسهل روغني مانند روغن كرچك) و روز هشتم هنگام اجابت مزاج در تشتي از آب نيم گرم بنشينند تا سر كرم كدو خارج شود، يا روزي يك گرم از پودر ريشه اين درخت ميل كنند و روز هفتم از روغن كرچك به عنوان مسهل استفاده كنند.
8. حشره كش طبيعيمحلول جوشانده درخت عرعر يك حشره كش قوي مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.